Letalski klub KOČEVJE
združuje
navdušence
letalstva
v
Kočevju
in
okolici.
Ustanovljen
je
bil
v
letu
1995
in
ima
60
članov.
V
letu
2000
smo
našli
primerno
lokacijo
za
vzletišče
z
vsemi
zahtevanimi
pogoji
-
lokacijo
helidroma
v
Novih
Lazih
pri
Kočevski
Reki,
ki
je
bil
narejen
leta
1991
za
potrebe
takratne
Teritorialne
obrambe
RS
(specialna
brigada
MORiS).
Še
istega
leta
je
bilo
vzletišče
“NOVI
LAZI
-
Kočevska
Reka”
tudi
uradno
registrirano
pri
Ministrstvu
za
promet,
sedaj
Javne
agencije
za
civilno
letalstvo (CAA).
Tako
smo
z
močno
voljo
in
ljubeznijo
do
letalstva
uspeli
dokončati
tisto,
kar
našim
predhodnikom
žal
ni
uspelo
-
na
širšem
območju
Kočevja
organizirano
pristopiti
k
letalstvu
in
imeti
svoje
lastno
letališče in letalnike.
V
letih
od
ustanovitve
pa
do
danes
so
na
vzletišču
“Novi
Lazi
-
Kočevska
Reka”
ob
pomoči
naših
sponzorjev
in
trdemu
delu
članov
postavljeni
trije
klubski
hangarji
v
katerem
je
prostora
za
6
-
8
letalnikov.
V
načrtu
pa
imamo
tudi
podaljšanje
vzletno
-
pristajalne
steze za 150 m. Sedanja meri 300m.
ZGODOVINA LETALSTVA NA KOČEVSKEM
Ali ste vedeli, da je tudi v Kočevju že pred drugo svetovno vojno deloval pravi aeroklub?! Skoraj težko verjeti, pa vendar je res:
6.
aprila
1935
je
bil
uradno
registriran
aeroklub
“Naša
krila”,
ki
je
takrat
združeval
približno
300
članov
iz
Kočevja
in
okolice.
Navdušenje
članov
je
bilo
tako
veliko,
da
so
iz
sredstev
članarine,
prostovoljnih
prispevkov
in
ob
pomoči
mestne
občine
ter
banske
uprave
kupili
načrt
in
material
za
začetniško
jadralno
letalo
ZŐGLING;
v
ta
namen
so
celo
ustanovili
jadralno
sekcijo.
Septembra
leta
1938
so
s
svojim
jadralnim
letalom
že
izvajali
prve
polete
v
okolici
Kočevja.
Aeroklub
je
tudi
želel
kupiti
in
urediti
zemljišče
za
potrebe
letališča
za
Šeškovim
domom
v
Kočevju
(sedaj
tam
stojijo
bloki
UHM)
in
ustanoviti
stalno
letalsko
šolo.
Načrte
za
oba
podviga
jim
je
žal prekrižala druga svetovna vojna.
(Vir: Letalstvo in Slovenci, 1990).
Hans (Ivan) Ramor - prvi kočevski letalec
Letalski klub KOČEVJE
Pri Unionu 41
SI - 1330 Kočevje
lk.kocevje@gmail.com
Vzletišče
Novi
Lazi
se
nahaja
približno
en
kilometer
zahodno
od
naselja
Štalcerji,
v
smeri
proti
Kočevski
Reki.
TEHNIČNI PODATKI O VZLETIŠČU
- smer VPS
151/331 (15/33)
- dimenzija STRIP
340m * 30m / 1116 ft
- dimenzija VPS
300m * 30m / 1000 ft
- nadmorska višina
538m / 1765 ft
- letališka referenčna točka:
N 45° 34’ 14”
E 14° 51’ 28”
Nekaj “pravil o letenju”,
ki jih mora poznati vsak pilot:
Letenje ni nevarno,
nevarno je samo
strmoglavljenje.
Letenje je preprosto:
če krmilno palico potisneš naprej se hiše večajo,
če je povlečeš nazaj se zmanjšajo.
Če palico povlečeš zelo zelo nazaj, se zopet večajo.
Vedno je bolje,
če si spodaj in si želiš, da bi bil zgoraj,
kot pa da si zgoraj in si želiš, da bi bil spodaj.
Propeler
je le velikanski fen, ki hladi pilota.
Ko se ustavi v zraku, se pilot takoj začne potiti.
Dober pristanek
je takrat, ko lahko odkorakaš stran od letala.
Odličen pristanek je takrat, ko letalo po pristanku še enkrat uporabijo.
Piloti poskušajo
doseči, da je število vzletov
enako številu pristankov.
Piloti začnejo
svojo kariero s polno vrečo sreče in prazno vrečo izkušenj.
Dober pilot konča kariero tik preden se napolni vreča izkučenj in izprazni vreča sreče.
Glavno vodilo pilotov:
gravitacija ni le dobra ideja,
ampak je zakon, ki velja vedno in povsod.
Štiri najbolj neuporabne stvari za pilote so:
- višina nad letalom,
- pristajalna steza za njim,
- gorivo na letališču in
- desetinka sekunde nazaj.
Letalski klub KOČEVJE je leta 2020 ob razglasenem Ramorjevem letu občine Kočevje preimenoval vzletišče “Novi Lazi - Kočevska Reka”
v vzletišče “Novi Lazi - Kočevska Reka - Hans Ivan Ramor”.